Jump to content

Ik heb een vraag en een probleem

Recommended Posts

Posted

Eerst even de vraag.

Ik wil een trein binnen nemen op bijv. sp4am.

Voor het voorbeeld neem ik de trein binnen vanaf sp20.

Ik druk de beginknop bij sein 62 en eindknop bij sein 152, vervolgens draai ik de beginknop bij sein 152 en druk eindknop bij sein 234 in.

Het resultaat is dat de trein vanaf sein 152 ROZ gaat en heel spoor 4 in bezit neemt. 

Wat doe ik fout?

Dan nu het probleem.

Ik neem trein 1236 binnen op spoor 8a, vanaf de Dijksgracht komt loc 44001 (keurig gemeld door de opzichter), deze laat ik combineren met trein 1236.

Samen word het trein 401236. Echter als ik voor deze trein toestemming vraag aan de Dgr krijg ik geen antwoord.

En de trein naar sp76 zonder toestemming heeft geen zin want hij blijft voor sein 1352 staan (geprobeerd met én zonder ROZ).

Posted

Beginknop bij sein 152 draai ik naar beneden, zoals in de gebruiksaanwijzing staat om wit licht te krijgen bij de middenvoetbrugsein.

Posted
59 minuten geleden, Edsworld zei:

Eerst even de vraag.

Ik wil een trein binnen nemen op bijv. sp4am.

Voor het voorbeeld neem ik de trein binnen vanaf sp20.

Ik druk de beginknop bij sein 62 en eindknop bij sein 152, vervolgens draai ik de beginknop bij sein 152 en druk eindknop bij sein 234 in.

Het resultaat is dat de trein vanaf sein 152 ROZ gaat en heel spoor 4 in bezit neemt. 

Wat doe ik fout?

De bediening van het middenvoetbrugsein staat beschreven in punt 4.2.4 van de gebruiksaanwijzing.

Wel nauwkeurig lezen want wat je hierboven beschrijft zijn de handelingen om een trein te laten doorrijden.

In de rust-toestand vertoont het middenvoetbrugsein wit licht en heeft geen betekenis voor de machinist.

Als de trein moet oprijden tot het middenvoetbrugsein moet in dit geval seinknop 152 met de witte stip omhoog worden gedraaid.

Het rode lampje gaat branden ten teken dat het sein buiten ook rood licht toont.

De trein zal nu oprijden tot het middenvoetbrugsein.

Posted
1 uur terug, Edsworld zei:

Dan nu het probleem.

Ik neem trein 1236 binnen op spoor 8a, vanaf de Dijksgracht komt loc 44001 (keurig gemeld door de opzichter), deze laat ik combineren met trein 1236.

Samen word het trein 401236. Echter als ik voor deze trein toestemming vraag aan de Dgr krijg ik geen antwoord.

En de trein naar sp76 zonder toestemming heeft geen zin want hij blijft voor sein 1352 staan (geprobeerd met én zonder ROZ).

Dat zijn gegevens uit een zwaar verouderde en onvolledige dienstregeling.

Start Post T Amsterdam.

Kies "Instellingen"

Kies aan de linker zijde "Nieuwe versie"

Zet een vinkje bij "Toon een bericht over een nieuwe versie als het programma start"

Sluit het programma af en start opnieuw.

Volg de aanwijzingen op het scherm en download de nieuwste versie van de dienstregeling.

Groetjes,

Leo