Jump to content

Bovenleiding problemen

Recommended Posts

Posted

Iets waar ik nu constant tegenaan loop en wat echt een groot probleem is, is dat bovenleidingspanning er constant vanaf gaat.

Dat is op zich niet zo erg als je bij de instellingen hebt aangegeven dat je dat ook  wilt.

Echter heb ik helemaal niets veranderd, en werkelijk elk half uur tot uur blijven de treinen stil staan.

Ik ben net maar weer opnieuw gestart omdat ik een flinke stroomstoring net had gehad, Buiten het station stonden ze in de file, of de volgende diende zich aan.

Ik weet, het hoort bij het werk, maar als je bij instellingen hebt aangegeven dat je dit niet wilt moet het ook niet gebeuren.

De instellingen heb ik al een keer terug gezet maar dat helpt niet.

Posted

Tja, met sommige zaken moet je leren leven.

Maar het inschakelen van de snelschakelaars bij een algehele stroom uitval, is een karweitje van ca 3 seconden.

Daar hoef je geen nieuwe start voor te maken.

Dus aanvinken van de optie "zelf de bovenleidingschakelaars bedienen" is aan te bevelen.

Groetjes,

Leo

Posted

Om redelijk lang door te kunnen spelen heb ik op het tabblad "Exploitatie" de volgende zaken op nul gezet:

Buurtreindienstleider heeft een storing.

Trein kan stranden.

Kortsluiting in de bovenleiding.

Snelremming.

Noodrem getrokken.

Dan zijn de meeste oorzaken die verder spelen onmogelijk maken wel uitgeschakeld.

Na 6 jaar ben ik er dan eindelijk in geslaagd om een volledige dag (24 uur) te spelen.

Groetjes,

Leo

Posted

Dat tabblad hebben ik niet, daar zul je wel een sterretjeslicentie voor nodig moeten hebben. Verder heb ik met Asd vrij weinig problemen. Oké, af en toe heeft een buurman een beetje hulp nodig, maar verder loopt het redelijk goed.

Ik zou graag die opties willen hebben zodat als we weer eens met z'n drieën spelen, het treindienstleiden nog leuker kan worden. Hgl spelen we ondertussen al met 100% onregelmatigheden en defecten...

Posted

Post T Amsterdam,  versie  3.2.0.99.

Voor zover ik weet was dat een normale update, maar als dat niet zo was, welke versie hebben jullie dan ?

Het tabblad zit niet op de plaats waar je het zou verwachten.

Het zit dus niet onder "Instellingen"

Het wordt zichtbaar nadat in het startscherm de knop "Nieuwe simulatie" wordt gedrukt.

Groetjes,

Leo

Posted

Hoi Leo,

Wij spelen ook met 3.2.0.99. Ik heb de instellingen gevonden die je bedoelde, wij hebben daar altijd wel iets ingesteld staan.

We hebben wel eens gehad dat een trein voor een P-sein blijft staan, en regelmatig heeft de buurman even hulp nodig. Als we met 3 man spelen, ontslaan we de buurmannen en regelen we het zelf. Alleen het westelijk eiland wil nog wel eens wat roet in het eten gooien. 

Het langste potje Asd is volgens mij een uurtje of 6 geweest. Echte showstoppers voor mij zijn incidenten die nooit meer worden opgelost, of de sim die vastloopt (klok stopt met lopen, niks meer klikbaar).

Posted
Op ‎12‎-‎6‎-‎2017 om 15:57, Hobbyman zei:

Tja, met sommige zaken moet je leren leven.

Maar het inschakelen van de snelschakelaars bij een algehele stroom uitval, is een karweitje van ca 3 seconden.

Daar hoef je geen nieuwe start voor te maken.

Dus aanvinken van de optie "zelf de bovenleidingschakelaars bedienen" is aan te bevelen.

Groetjes,

Leo

Maar dat kan volgens mij niet in een al gestarte simulatie.

Posted
1 uur terug, Edsworld zei:

Maar dat kan volgens mij niet in een al gestarte simulatie.

Dat is correct. Dat moet gebeuren voor de simulatie gestart wordt.

Posted
21 uren geleden, Servé zei:

Hoi Leo,

Wij spelen ook met 3.2.0.99. Ik heb de instellingen gevonden die je bedoelde, wij hebben daar altijd wel iets ingesteld staan.

We hebben wel eens gehad dat een trein voor een P-sein blijft staan, en regelmatig heeft de buurman even hulp nodig. Als we met 3 man spelen, ontslaan we de buurmannen en regelen we het zelf. Alleen het westelijk eiland wil nog wel eens wat roet in het eten gooien. 

Het langste potje Asd is volgens mij een uurtje of 6 geweest. Echte showstoppers voor mij zijn incidenten die nooit meer worden opgelost, of de sim die vastloopt (klok stopt met lopen, niks meer klikbaar).

Dat klinkt echt  leuk.

Overigens heb ik na heel lang experimenteren uitgevonden dat een stoptonend P-sein kan worden verholpen door het herroepen van de rijweg van de eerstvolgende trein naar dat P-sein. Een heel erg vreemde reactie maar het werkt wel.

Als de tweede trein echter het baanvak binnen is gereden, is er niks meer te herroepen en dan geef ik het ook maar op.

Verder heb ik nog geexperimenteerd met de path-templates. Door het invoegen van een aantal ontbrekende spoorsecties lijken stoppende treinen op Muiderpoort en Halfweg niet of veel minder voor te komen. Het lijkt er dus op dat de trein niet verder als 3 spoorsecties voor zich uit kan kijken. Is de volgende spoorsectie in het Pathtemplate de 4e spoorsectie dan wordt deze niet gevonden en wordt het sein niet meer automatisch aangestuurd.

Binnenkort hoop ik dan ook een update van de dienstregeling te maken. 

Groetjes,

Leo

Posted

Voor het Westelijke eiland hanteer ik de regel dat alle wissels alleen in de recht uit stand worden bereden en nooit in de afbuigende stand.

Dus een trein op spoor 25b vertrekt altijd over spoor 25 en nooit over spoor 23 of 24.

Een trein op spoor 27a vertrekt dus altijd over spoor 27 en nooit over spoor 26 of 25

Etc, etc.

Voor aankomende treinen geldt hetzelfde: nooit over een afbuigend wissel.

Dat gaat nu al een jaar lang zonder problemen.

Leo