Jump to content

Online drgl opzoek tool

Recommended Posts

Posted

Hallo treindienstleiders,

Bij de documentatie van Post T Hengelo en Post T Amsterdam zaten PDF bestanden met daarin een overzicht van de dienstregeling van alle trein, naar mijn idee erg duidelijk opgebouwd. Enige nadeel was dat die PDF's er alleen voor de ingebouwde dienstregeling zijn, en niet voor de verbeterde dienstregeling die mede met dank aan @Hobbyman sindsdien zijn uitgekomen.

Daarom ben ik de afgelopen dagen bezig geweest een kleine webpagina te maken waarop je met grotendeels dezelfde opmaak de huidige dienstregeling kunt bekijken en doorzoeken! Er zit ook een zoekbalk bij om snel op treinnummer te kunnen zoeken en heeft nog wat andere features. de help-functie op de pagina zelf geeft er meer informatie over.

Het kan enigszins traag zijn, vanwege de hoeveelheid treinen.

Kort samengevat:

Ik heb een online website gemaakt om makkelijk in de huidige dienstregeling te kunnen zoeken:

Dienstregeling Post T Hengelo

Dienstregeling Post T Amsterdam

Veel plezier ermee. Als jullie nog tips/suggesties hebben, hoor ik het graag!

Groetjes,

Pijke

2017-09-30 09_49_55-.png

Posted

Dit ziet er erg netjes uit. De vermelding van de te gebruiken CTA-nummers vind ik ook een mooie aanvulling.

Suggesties heb ik:

- mogelijkheid tot filteren op een specifieke dag (ma/di/wo etc)

- mogelijkheid sorteren op tijd, eventueel met keuze voor station waarvoor de tijd-sortering wordt toegepast.

ik zie dit wel potentie hebben, zeker voor Multiplayer sessies. Online drgl filteren naar wens (bijv op extra monitor of op de tablet), en iedereen zijn eigen papierloze overzicht.

pinnetje is op zijn plaats

Posted

Hoi TjoeTjoe,

Dank je wel! Wij waren dit inderdaad al op multiplayer sessies aan het gebruiken, vooral omdat je hierin ook als client de geplande rangeeropdrachten kunt zien en de F12 in de multiplayer client alleen de originele drgl laat zien.

De vermelding van de CTA nummers zat al in de originele PDF, dat heb ik gewoon overgenomen.

Je suggesties ga ik zeker naar kijken. Het sorteren op tijd zou inderdaad fijn zijn, maar wordt denk ik lastig. Een extra filter voor de weekdagen moet te doen zijn.

Groetjes

Posted

Het sorteren op tijd is inderdaad een dingetje. De spawn tijd zou je kunnen gebruiken, maar is - uit eigen ervaring - niet altijd praktisch.
De Access data gemaakt door Hobbyman bevat echter voldoende data om er per station iets van te kunnen maken.

Is een kwestie van een slimme Query maken (denk ik)

Posted

Voor het sorteren op tijd is speciaal het veld "SortingTime" opgenomen in de database.

Het veld heeft geen enkele betekenis voor het functioneren van de simulatie.

Je kunt daar elk gewenst tijdstip invullen.

Voor Post T Amsterdam was het invullen van dat veld geen probleem: ik heb geprobeerd het in te vullen met de tijd dat de trein op het paneel van Amsterdam wordt aangekondigd.

Voor Post T Hengelo vormde het meer een probleem: Tijd van aankondigen in Wierden voor treinen in Oostelijke richting en voor treinen in de andere richting de vertrektijd uit het beginstation.

Sorteren per station is dan alleen mogelijk met de aankomst- en vertrektijd.

Groetjes,

Leo

Posted

Ik zal eens naar het "SortingTime" veld kijken. Het lastige is alleen dat de pagina die je te zien krijgt voorgegenereerd is. Ik haal de gegevens 1 keer uit de database en exporteer dat naar de pagina die jullie te zien krijgen, dat maakt het een heel stuk sneller. Enige nadeel is dat je dan niet makkelijk de server kunt vragen het anders te sorteren.

De suggestie van @TjoeTjoe om te kunnen filteren op weekdag zit er ondertussen in.