Jump to content

EaGT werkt niet

Recommended Posts

Posted

Hallo mensen,

Stellwerk Kirchhain versie 3.4.0.14 daar wel ik om 07:48 trein 3438 laten vertrekken, heb hem aangemeld bij Fdl Rbg en deze gaf toestemming. In het communicatiepaneel zag ik dat ik alleen de 3438 naar Rauschenberg – Kirchhain? kan sturen en niet Kirchhain – Rauschenberg.

Ondanks de toestemming gebeurd er niks dus ook de rijrichting wordt niet veranderd en ik mag hem niet veranderen.

Posted
vor 4 Stunden schrieb martin1325:

In het communicatiepaneel zag ik dat ik alleen de 3438 naar Rauschenberg – Kirchhain? kan sturen en niet Kirchhain – Rauschenberg.

Omdat er is slechts een spoor, er is ook alleen een benamimg mogelijk. 

vor 4 Stunden schrieb martin1325:

Ondanks de toestemming gebeurd er niks dus ook de rijrichting wordt niet veranderd

Gewoonlijk het zou moeten werken. Wat heb je erder gedaan? Is de simulatie opnieuw gestart of ben je een opgeslagen simulatie begonnen?

vor 5 Stunden schrieb martin1325:

ik mag hem niet veranderen.

Dat klopt. Je kunt het alleen in jouw richting veranderen.

Posted

Ik ben de sim nogmaals opnieuw begonnen en een opgeslagen sim verder gespeelt maar het resultaat blijft het zelfde zelfs nadat er nog extra treinen via het enkele spoor binnen waren gekomen waardoor ik (nog) niet weg mocht.

Trein 2872 stond een halfuur na vertrektijd nog steeds op spoor 7 (807) terwijl er niks van de andere kant aankwam. De 2872 is voor vertrektijd keurig aangemeld bij de buurman en mocht komen.

Ben het even kwijt hoe nu verder.

Posted

Je doet iets verkeerd. 

• Bied geen trein aan voordat de route vrij is. Als je een trein hebt geaccepteerd, wacht dan tot deze trein in Kirchheim is aangekomen. Dan kunt je je trein aanbieden.
  • Als je een trein hebt aangeboden/wilt aanbieden, neem geen andere trein aan.
  • Als je een trein hebt aangeboden en de trein vertrekt niet, meld dan de trein weer af.
  • Zorg er bij het aanbieden voor dat het treinnummer correct is.

Als je je eraan houdt, zou het moeten werken.

Posted

Zal het gaan proberen met jou uitleg, moet toch eens gaan lukken misschien kom ik er dan achter wat ik fout doe.

Posted

Ben er nog niet achter wat ik fout zou doen. 

Nog maar eens over nieuw begonnen, begin sim om 06:35, 2872 moet weg om 06:37, Fdl NOfl gebeld om 06:36 voor toestemming 2872 en deze gekregen er was geen trein onderweg en er kwam niks binnen in KIH en 10 min later nog steeds geen verandering van rijrichting.

Ik weet het even niet meer.

In de Grafische dienstregeling kom ik de 2872 niet tegen ?

Posted
vor 22 Minuten schrieb martin1325:

Nog maar eens over nieuw begonnen, begin sim om 06:35, 2872 moet weg om 06:37, Fdl NOfl gebeld om 06:36 voor toestemming 2872 en deze gekregen er was geen trein onderweg en er kwam niks binnen in KIH en 10 min later nog steeds geen verandering van rijrichting.

Net getest. Begin om 06:35, Fdl NOfl gebeld en toestemming gekregen, 2 seconden later verandering van de rijrichting. (Naar Niederofleiden gaat het rechts af.) Rijweg ingesteld, overweg sluit. 30 seconden later wordt het signaal groen en de trein 2872 vertrekt.

Als het nog steeds niet werkt, ga naar de instellingen. Er is een menue-item "Arbeitsplatz" (Duitse versie) tussen "Geluid" en "Nieuwe versie". Druk op alle drie de felden. Misschien komt het daarna wel goed. Succes.

Posted

Bij de instellingen even naar "vensters" gegaan en de 3 velden gereset want het probleem was er nog.

Na het resetten weer de sim begonnen om 06:35 en geld met Fdl NOfl en toestemming gekregen maar na een paar minuten nog geen verandering rijrichting.

Dus resetten heeft helaas niet geholpen.

Wat nu ??

Posted

Ik weet ook niets meer. Misschien helpt een nieuwe installatie.

Posted

Hallo,

Even een vraagje:

Start je een eerder opgeslagen sim? Daarmee zijn er nl problemen als je net een trein hebt aangeboden, geaccepteerd of rijrichting hebt veranderd (althans bij de sim Wurzburg) en wellicht dat dat hier ook het probleem is?

Heb het net zelf ook geprobeerd en bij mij werkt het gewoon.

Posted

Hallo

De rijrichting verandering, EaGT, bij mij doet het helaas niet. niet bij een nieuwe sim als opgeslagen sim.

Fdl Rbg en Fdl NOfl zijn telefonisch bereikbaar en nemen de trein ook aan en dan houd het op, rijrichting wordt niet gewijzigd.

Bij het aanbieden is er geen trein onderweg naar KIH vanaf Rbg of NOfl.

Posted

Het probleem is groter dan ik dacht ook bij Marburg heb ik het zelfde probleem.

Misschien mijn Norton beveiliging ????

Posted

Er was een probleem met het aanbieden in Marburg en Kirchhain in versie 3.0.4.4 of 3.0.4.5. Maar dat is al opgelost. 

Je kunt de programma's het beste opnieuw installeren als "administrator". Misschien zet je Norton zo lang uit.

Posted

Heb hem opnieuw geïnstalleerd als administrator en de norton beveiliging uit gezet en heeft niet geholpen, de EaGT, rijrichting, doet het nog steeds niet.

Hoe nu verder ??

Posted

De EaGT werkt slechts wanneer de pijl naar de buurman wijst. Als de buurmann dan een trein aanbiedt kun je de EaGT gebruiken om de pijl in jouw richting te wijzigen.

Bij het starten von een nieuwe simulatie wijzen de toestemmingspijlen in jouw richting. Dann heeft de EaGT geen functie. Als je dan de buurman een trein aanbiedt, hoef je alleen maar te wachten tot hij zijn toestemming (pijl naar de buurman) heeft gewijzigd. Dit gebeurt binnen 2-3 seconden.

Posted

dat zie ik inderdaad bij het starten van een nieuw sim, binnen 1.minuut bied ik al een trein aan en die wordt dan geaccepteerd maar daarna gebeurd er niks en er komt ook geen trein mijn kant op. 

Posted

Speelt je met gebeurtenissen? Zo ja, zet ze dan allemal op "0".

Of een optie voor gevorderden is fout gekozen.

Anders weet ik niets meer.

Posted

Tot mijn spijt moet ik zeggen dat het hiermee ook niet gelukt is. 🥴

Wat zien we over het hoofd 🙄

Posted

Ik kan alleen maar bedenken dat misschien Norton iets tegenhoudt......

Misschien kan je via Norton een uitzondering maken voor de map Signalsoft? Wat ik ook doe is dat ik het programma altijd als administrator start, misschien dat dat helpt?

Posted

Als norton wat tegenhoudt dan zal ik het bij andere spellen waar je rijweginstellingen wijzigt ook problemen moeten ondervinden maar dat is dus niet het geval want in Fulda werkt het wel.

Kan nog wel een keer zoeken in norton of ik daar nog iets tegen kom en ga ook wel even kijken of het spel als administrator start.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Posted

Ik zou niet weten hoe Norton Antivirus een knopdruk in de sim kan tegenhouden.... 

Basis in de bediening van EaGT is dat de rijrichting van je WEG moet staan. Je kunt alleen maar de rijrichting van een buurman naar je TOE halen. 

Echter: als je een trein aanbiedt, en dan de rijrichting naar je toe haalt.... gaat het mis: de buurman wacht op JOUW trein en jij kan niks sturen want de rijrichting staat verkeerd. Dan kun je alleen maar de aangeboden trein terugnemen en wachten op de volgende trein aangeboden OF opnieuw de trein aanbieden en de buurman zal netjes de rijrichting naar hem toehalen. 

(denk eraan: dit is heel anders op de nederlandse NX seinhuizen)

Posted

Hallo allen,

Het probleem is verholpen zat even verkeerd te handelen in het communicatie paneel. Voor de tekst en uitleg en knipsels verwijs ik even naar het Duitse forum en dan onder Marburg daar staat wat ik fout deed.