Jump to content

Speelbaarheid Asd


Rudolfph

Recommended Posts

Onlangs de simulaties van Ah en Hgl weer eens afgestoft en dat was toch wel weer erg lollig, en toen realiseerde ik me dat ik Asd nooit heb aangeschaft. Aangezien ik toch wel nieuwsgierig ben naar Asd, vraag ik me af hoe speelbaar de simulatie op dit moment is. De laatste berichten (hier in het Nederlandse forum) zijn 3-4 jaar oud en daar kan ik uithalen dat er een aantal bugs zijn opgelost, maar ik kan niet goed inschatten in hoeverre dat bijdraagt aan de totale speelbaarheid van de Asd op dit moment (die van de demo destijds was niet heel best meen ik, mogelijk heb ik de simulatie daarom ook nooit aangeschaft). Is er iemand die daar iets over kan zeggen?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nooit langer dan een paar sim uren gered. Wat je ook doet, op een gegeven moment loopt het vast met de treinen uit Haarlem. Er blijft dan een sein op rood staan en dat is (zover ik weet) niet te fixen. Daarnaast willen je buren nog wel eens de kluts  kwijtraken (net zo als in Keulen), dus zul je daar moeten bijspringen. Als je graag een groot station bediend raad ik je eerder een van de nieuwere Duitse sims aan. Wurzburg is erg leuk bijvoorbeeld en is ook goed speelbaar. 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben een redelijke fanatieke gebruiker van de simulaties van Signalsoft.

Over het algemeen werken de simulaties goed maar als er problemen zijn worden die na meerdere meldingen van diverse gebruikers niet of nauwelijks opgelost.

Zo zit er alle vele jaren een vervelende bug in Braunschweig (één van mijn favoriete sumulaties) en daar wordt niets aangedaan.

Een andere leuke simulatie is Marburg een kleine overzichtelijke simulatie met een afwisselend verkeer.

Ook Heidelberg is overzichtelijk en prima speelbar.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie eerlijke antwoorden. Er zitten dus nog steeds bugs in de simulatie van Amsterdam die structureel optreden en die nooit opgelost zijn. Gezien de stilte van de kant van de ontwikkelaars de aflopen jaren verwacht ik niet dat hier nog een oplossing voor komt en daarmee zie ik ook af van de aanschaf van deze simulatie. En mocht die oplossing er ooit wel nog komen, dan kan ik de simulatie altijd nog aanschaffen. Ik ga nog eens met Hengelo aan de slag, maar dat zal ik in dat forum posten.

Link to comment
Share on other sites

Asd heb ik gede-installeerd vanwege al genoemde problemen. Ooit zou ik met een andere gebruiker van Asd samen met de ontwikkelaar een andere versie testen. Zover is het echter nooit gekomen.

 

De laatste jaren echter komt er niks aan updates waardoor ik (en anderen) met simulaties zitten die we gekocht hebben die niet naar behoren werken. Vele simulaties hebben bugs, Asd is daardoor (voor mij) vrijwel onbespeelbaar, bij andere simulaties gaat het om kleine, nauwelijks merkbare bugs, of bugs die het spel op zich niet nadelig beïnvloeden. 

 

Gezien de stilte van de kant van de ontwikkelaars de afgelopen jaren heb ik eerder het gevoel dat t hier langzaam aan het uitsterven is. Ik hoop echter dat ik t bij het verkeerde eind heb, we gaan het zien....

 

Daarnaast zou je ook eens kunnen kijken naar andere simulatie software (niet NL). Er is o.a. een Britse simulatie op de markt waar men regelmatig nieuwe seinhuizen uitbrengt dan wel updates. Ook het forum is zeer actief en ik heb het gevoel dat de ontwikkelaars naar hun gebruikers luisteren.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, simsig is leuk, ik ben daar al jaren tester (en Westbury was eens, lang lang geleden door mij gemaakt ;)). Het jammere van simsig is dat ook alle PSB seinhuizen als een IECC seinhuis uit zien. En ook de opties zijn uiteindelijk een stuk minder uitgebreid dan de seinhuizen van signalsoft. Als ik heel eerlijk ben zou ik grof geld over hebben voor KingsCross in een versie van signalsoft.

Link to comment
Share on other sites

Er bestaat ook een gratis Duitse seinhuissimulatie https://www.stellwerksim.de/

Hier kan je kiezen uit de groot aantal verschillende stations in Duitsland, Nederland en nog een paar andere landen.
De simulaties zien een beetje gestileerd uit maar zijn goed speelbaar.
Je moet je wel aanmelden en je moet Java hebben geïnstalleerd; als je dit niet op je PC hebt kan je dit via de simulatie installeren.

Ik speel deze simulatie regelmatig en er zitten niet zoveel bugs in als bij de betaalde software van Signalsoft; het stoort mij ook dat Richard Plokhaar zijn betalende klanten zo in de kou laat staan !!

 

Ik heb op mijn site (www.klassiekebeveiliging.com) weleens reclame gemaakt voor de software van Signalsoft gemaakt maar daar heb ik nu eigenlijk wel een beetje spijt van.



 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Op internet heb ik deze simulatie gevonden: https://simtogether.com/files/file/1618-seinhuissimulator-signal-box-simulator/

Werkt redelijk goed, is alleen single player. Heb inmiddels contact met de ontwikkelaar, en we gaan er voor zorgen dat de relaisbeveiliging ook goed gesimuleerd wordt (zitten wat schoonheidsfoutjes in). Verderop in de reacties zie je ook het Integra-tableau waar hij nu aanwerkt.

 

Wat ook leuk is, is dat er ook een klassiek seinhuis gesimuleerd is (Kerkrade West).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.