Jump to content

Locomotief blokkeert

Recommended Posts

Posted

Ene goede morgen/middag/avond!

Ik heb nu reeds twee keer het volgende meegemaakt: een locomotief komt stil te staan op het ingewikkelde knooppunt bij wissels 111 etc, west van sporen 4-5-6. Een keer was dat door tractiestoornis, een andere keer was mijn eigen stomme schuld doordat ik hem per ongeluk spoor 5 liet oprijden, waar een grote dikke goederentrein in de weg stond.

Het probleem is nu: nadat het probleem verholpen is (de tractiestoornis is opgelost/de goederentrein netjes achteruit laten rijden) is de locomotief niet meer in beweging te krijgen! En hij blijft ook zijn ingestelde rijweg blokkeren, ZELFS nadat ik de stroom weghaal/kerstboom/wissel vrijmaken. Ik heb ook al geprobeerd met rangeeropdrachten hem achteruit te laten gaan, lukte ook niet.

Wat te doen? Verder doorgaan met dat hele knooppunt buiten bedrijf is haast niet te doen.

PS: indien relevant, het vinkje "rangeren op wissels" is aan. Ik heb de meest recente versie.

Posted

Ene goede morgen/middag/avond!

Ik heb nu reeds twee keer het volgende meegemaakt: een locomotief komt stil te staan op het ingewikkelde knooppunt bij wissels 111 etc, west van sporen 4-5-6. Een keer was dat door tractiestoornis, een andere keer was mijn eigen stomme schuld doordat ik hem per ongeluk spoor 5 liet oprijden, waar een grote dikke goederentrein in de weg stond.

Het probleem is nu: nadat het probleem verholpen is (de tractiestoornis is opgelost/de goederentrein netjes achteruit laten rijden) is de locomotief niet meer in beweging te krijgen! En hij blijft ook zijn ingestelde rijweg blokkeren, ZELFS nadat ik de stroom weghaal/kerstboom/wissel vrijmaken. Ik heb ook al geprobeerd met rangeeropdrachten hem achteruit te laten gaan, lukte ook niet.

Wat te doen? Verder doorgaan met dat hele knooppunt buiten bedrijf is haast niet te doen.

PS: indien relevant, het vinkje "rangeren op wissels" is aan. Ik heb de meest recente versie.

Hangt er een beetje vanaf hoe de trein staat en wat voor rijweg er ingesteld was/gaat worden. Er zijn verschillende mogelijkheden de trein in beweging te krijgen. Als je de .sim bestand naar het bekende feedback adres stuurt, kan ik 's kijken.

• 3 months later...
Posted

Er zijn verschillende mogelijkheden de trein in beweging te krijgen.

Dit heb ik ook meegemaakt. En ik heb toen toch echt Heel Veel geprobeerd....

- Tegengesteld knipper,

- Rangeeropdrachten,

- Wisselen machinist,

- Sein aan einde van rijweg op groen, geel, geel knipper,

- Combinaties hiervan....

Posted

in dat geval: .sim bestandje opsturen naar bekende feedback adres. Er zijn heel veel mogelijheden waarom een trein niet wil rijden. En ook een heleboel regels om te gaan rijden.

's kijken of het een onmogelijke combinatie is van regels die 'm dan Vakbondsmachinist laat zijn. ;-) ;)

Posted

Meestal doe ik dan even de sim saven & laden, dan rijdt ie bij mij weer. Ik zet altijd tegengesteld veilig, en dan het eerstvolgende sein dat de mcn kan zien ook op veilig.