Jump to content

Beeldschermen

Recommended Posts

Posted

Hallo

Ik ben zeer onder de indruk van het nog uitkomende Hengelo. :unsure::blink:

Nu er steeds meer kan op een schermpje vraag ik me af of het nodig zal zijn om 2 of meer beeldschermen neer te gaan zetten. Nu heb ik van iemand begrepen dat je kleurenkaarten hebt waarop je 2 beeldschermen kan aansluiten. Hoeveel beeldschermen heb je nodig om Hengelo zonder te scrollen te kunnen bedienen??

Groeten,

Fred

Posted

Het IS mogelijk Hengelo op een monitorretje te spelen. Op de testserver is het "maar" 1248x1024 en net te doen. Als je het uurpatroon uit je hoofd weet (zeg maar de treinnummerseries) gaat het best.

Zonder "scrollen" lukt het absoluut niet. De aantal pixels in de breedte is 6100. Maar zo'n brede monitor hebben er maar weinig.

En dat is ook helemaal niet nodig. Je hoeft niet alles in beeld te hebben.

Twee monitoren is wel heeeeel erg handig. De meeste grafische kaarten kunnen een tweede monitor aangesloten. Laptops sowieso. (laat ik zo zeggen: ik ken geen laptop die GEEN extra VGA plug heeft)

Op een monitor met 1680x1050 gaat Hengelo prima. (standaard breedbeelmonitor)

Wij zelf testen tijdens debuggen op een breedbeeld monitor (de andere monitor toont de code (en de bugs.. :-())

Als ik "volbeeld" wil testen doe ik 2 x 1680x1050 en kan op de 2e monitor de CTA en VPT schermen doen.

Scrollen doe ik met muiswieltje voor kleine stukjes of met nummertoetsen boven de letters. Gaat best wel snel!