Jump to content

Opmerkingen mbt dienstregeling Köln Hbf


Recommended Posts

Posted

Graag in dit topic geconstateerde fouten in de dienstregeling benoemen.

Waar mogelijk ook aangeven hoe de onjuistheden gecorrigeerd zouden moeten/kunnen worden.

Opmerkingen dienen uitsluitend gerelateerd te zijn aan de laatst beschikbare dienstregeling.

Erwin

Posted

Trein 76290

76290 (KKD-KKB) lijkt volgens de treinsamenstelling een volgeladen trein i.p.v. een lege

(Bijdrage van Pierre via PM - verplaatst naar dit topic)

Reactie:

Correct. Hier is ledig materieel beter op zijn plaats

Posted

Trein 67619

Deze hoort zelf om te nummeren naar 97619, echter ik moet hem daar bij helpen.

Wat mij ook opvalt is dat de nieuwe omschrijving onderin het treinenvenster nu is:

<97604 (Sa,So <97760)

Dat zou dus moeten zijn:

<97604 (Sa,So <67619)

De 97760 zat geloof ik voor deze trein en is al van het paneel verdwenen

(Bijdrage van Pierre via PM - verplaatst naar dit topic)

Reactie:

Trein 67619 bestaat niet in de actuele dienstregeling> Heb je extra treinen aan staan? zo ja, deze svp niet melden, worden automatisch door sim gegenereerd en beginnen altijd 6xxxx nummer)!! 97604 en 97760 (sa,so) naar 97619 is correct

Reactie 2:

Probleem alsnog gevonden de 97760 nummert verkeerd om. Moet omnummeren in 97619 en niet 67619)

Posted

Trein 6-98864 --> 6-74053

6-74053 moet naar Hbf 111 om te veranderen in 98712. Echter bij vrijlating uit KKHRW zal zich automatisch een route vormen naar Hbf 110, vanwege het stuurcijfer. Dit is natuurlijk te voorkomen door eerst T118-N111 in te stellen, echter de minder oplettende gebruiker zal dit te laat doorhebben. Ook de dienstregeling van 74053 is weer een Sinterklaas-schema, in omgekeerde volgorde.

Köln Hbf a06:03 v--:--

Köln Hansaring a06:03 v06:03

Köln Hansaring Wen... a--:-- v06:03

Natuurlijk kan ik hem (74053) ook gewoon zoals al in de dienstregeling staat over Hansaring spoor 1 sturen, heb je ook geen last van stuurcijfers.

(Bijdrage van Pierre via PM - verplaatst naar dit topic)

Reactie:

Inderdaad. Volgende schema is een beter plan voor de 74053:

Köln-Hansaring --:--,05:59

Köln-Hansaring --:--,06:01 (stop op Hansaring is voor ledig materieel niet nodig)

Köln Hbf 06:04,--:--

De stuurcijfers staan correct in de drgl. Dit is of een beperking in de simulatie of juist gewenste functionaliteit (lees: trdl is ten alle tijde verantwoordelijk voor juist stuurcijfers en treinnummers)

Posted

Trein 6-74053 --> 6-98712

Had dit niet 9-98712 moeten worden? Hij is nu KKHRW ingereden, en is gekeerd, maar zo zal hij niet in Düsseldorf komen.

(Bijdrage van Pierre via PM - verplaatst naar dit topic)

Reactie:

De stuurcijfers staan correct in de drgl. Dit is of een beperking in de simulatie of juist gewenste functionaliteit (lees: trdl is ten alle tijde verantwoordelijk voor juist stuurcijfers en treinnummers). Geen wijzigingen nodig in de drgl dus

Posted

Trein 97601

Ik geloof dat dit niet helemaal goed is.

Köln Betriebsbahnhof --:-- 03:05

Köln Hbf 03:18 03:25

Köln Buchforst 03:25 03:25

Köln Deutz 03:25 03:25

(Bijdrage van Pierre via PM - verplaatst naar dit topic)

Reactie:

Dienstregeling wordt veranderd in:

Köln Betriebsbahnhof --:--,03:05

Köln Hbf 03:12,03:17

Köln-Deutz 03:21,03:21

Köln-Buchforst 03:25,03:25

Posted

Trein 11282 (zo)

In de opmerkingen staat [210], echter dit kan net zo goed [220] zijn, omdat hij naar 604 moet. Of dit op andere dagen dan zondag problemen oplevert, heb ik nog niet uitgezocht.

Reactie

Dit wordt niet gewijzigd. De [210] wordt door de simulatie gegeneerd op basis van de treinpaden rondom Deutz.

Daarnaast ben ik de bescheiden mening toebedeeld dat de DB houdt van regelmaat, en dus de hele 112xx serie het pad over 210 toekent.

En denk zelfs dat de treindienstleiders in KK deze regelmaat ook wel kunnen waarderen.

In de database is dit ook het geval.

En als laatste: dat [210],[220],[230] en [240] getoond wordt is een hulpmiddel/leidraad. De trdl heeft alle vrijheid om bijv. even te laten roest rijden :)

Posted

Trein 6-67619 (zo)

Deze ontstaat uit 6-97760.

MovementOrders ID 532, RenumberID = 67619

Reactie:

Dat was inderdaad uiteindelijk het probleem. Zie 2e reactie hierboven. Is aangepast naar omnummeren in 97619

Posted

* Update voor de dienstregeling d.d. 06-11-2012 verzonden voor distributie *

Alles na deze post zal in een volgende update meegenomen worden

Posted

Trein 2-2538 (zo)

Is op zondag ontstaan uit 2-76238, dit is correct. De trein is echter leeg.

Reactie:

Dit vereist een aantal aanpassingen aan de Timetable database van KK.

Nu heb ik het na een paar uurtjes rommelen aan de gang gekregen, maar ik wil de verantwoordelijkheid van

de integriteit van de database structuur bij het Signalsoft Team laten.

Daarnaast ben ik persoonlijk niet gelukkig met de omslachtige wijze om dit voor elkaar te krijgen.

Even los van het feit dat je dadelijk ongetwijfeld met soortgelijke voorbeelden zou kunnen komen.

Ik prefereer liever dat er een nieuwe MO instructie toegevoegd wordt voor passagierstreinen, welke simpel de trein vult met passagiers of iedereen laat uistappen

Posted

ik geloof die functie is er al.... beladen/laden... net als een goederentrein :-)

Posted

Klopt! Maar zoals gezegd moet de huidige KK timetable database daarvoor worden uitgebreid met de nodige tabellen.

Dan kan dit met MO type 18 worden gerealiseerd.

Echter, de omschrijving van deze functie voor wat betreft de passagierstreinen doet niet wat het verhaal beschrijft.

Gevolg: trein moet per voertuig beladen worden met minimaal 1 ton (1000 kg) aan passagiers :) , alle consist templates moet voorzien worden van een ladingtype Passagiers

Hoewel dit laatste volgens de doc niet nodig zou moeten zijn.

En dan moet ik per trein nog eens gaan uitzoeken uit hoeveel wagens deze bestaat, en daar mijn bakjes passagiers instorten.

Nee doe me dan liever een aparte MO (volgens mij was dit ooit voorzien voor Hgl) , bijv. MO type 19 waar je een algemene opdracht geeft "vullen" of "legen" passagiers.

Scheelt heel veel uitzoek werk, en dan is dit nog wel te doen.

En anders als het echt met de oude stijl moet iets voor het jaar 2013 of 2014.

Edit: ter verduidelijking van het "probleem". De trein komt als 76238 als lege consist geconfigureerd de simulatie in. Bij omnummeren naar de 2538 blijft deze leeg.

De simulatie neemt niet de geconfigureerde consist (gevuld met reizigers) voor de 2538 over.

Erwin

Posted

Trein 1-22043 (zo)

Bbf11 v 8:40, Hbf043 a8:55 v9:05. In de spoorbezettingsgrafiek staat echter a9:02 v9:05.

Dit overlapt met CNL212 a8:53 v8:56.

De spoorbezettingsgrafiek lijkt me hier juist.

Hoe dan ook moet 22043 NA 212 op spoor 4 komen, dan komt het altijd goed.

Reactie:

Trein 22043 moet gecorrigeerd worden naar

za/zo : a 09:02 v10:05

ma-vr : a 09:02 v10:05

Posted

Trein 1-22047 (zo)

Bbf11 v 9:40, Hbf043 a9:55 v10:05. In de spoorbezettingsgrafiek staat echter a10:02 v10:05, of a10:00 v10:05, er staan hier 2 dingen over elkaar heen geprint.

Dit overlapt met D/LR411 a9:47 v9:59.

De spoorbezettingsgrafiek lijkt me hier juist.

Reactie:

Trein 22047 moet gecorrigeerd worden naar

za/zo : a 10:00 v10:05

ma-vr : a 10:02 v10:05

Posted

Trein 1-22055 (zo)

Bbf11 v 11:40, Hbf043 a11:55 v12:05. In de spoorbezettingsgrafiek staat echter a11:56 v12:05.

Dit is erg dicht op D/LR415 a11:47 v11:55.

De spoorbezettingsgrafiek lijkt me hier juist.

Reactie:

Trein 22055 moet gecorrigeerd worden naar

za/zo : a 11:56 v12:05

Posted

Trein 1-22061 (zo)

Bbf11 v 13:40, Hbf043 a13:55 v14:05. In de spoorbezettingsgrafiek staat echter a14:02 v14:05, of a13:58 v14:05, er staan hier 2 dingen over elkaar heen geprint.

Dit overlapt met D/LR419 a13:47 v13:57.

De spoorbezettingsgrafiek lijkt me hier juist.

Posted

Trein 1-1133 (zo)

Deze lijkt niet voor te komen in de spoorbezettingsgrafiek, of staat direct achter RE 11477 geprint.

Deze treinen hebben dezelfde spoorbezetting op verschillende dagen.

RE 11477 ma-vr 043 a16:53 v16:59

D 1133 za?-zo 043 a16:53 v16:59

Posted

Trein 1-22073 (zo)

Bbf11 v 16:40, Hbf043 a16:55 v17:05. In de spoorbezettingsgrafiek staat echter a17:00 v17:05.

Dit overlapt met D1133 of RE11477 a16:53 v16:59.

Posted

Trein 1-921 (zo)

Hbf a16:50 v17:00

Deutz a--:-- v16:54

De trein komt om 16:45 al langs 608, en moet vervolgens een minuut wachten op 240 voordat hij naar 078 kan.

Posted

Trein 1-2433 (zo)

Deze staat in de spoorbezettingsgrafiek op de regel van spoor 2 geprint i.p.v de regel van spoor 3.

Posted

Trein 1-923 (zo)

Hbf a17:50 v18:00

Deutz a--:-- v17:54

De trein komt om 17:45 al langs 608, en moet vervolgens een minuut wachten op 240 voordat hij naar 078 kan.

Posted

Trein 1-803 (zo)

Deze verschijnt te vroeg, waardoor hij om 19:47 al voor sein 240 staat te wachten, terwijl hij om 19:48 langs 608 gepland is.

Posted

Trein 1-213 (zo)

Deze verschijnt te vroeg, waardoor hij om 20:14 al op 608 is, terwijl hij om 20:16 langs 608 gepland is.

Posted

Trein 1-10732 (zo)

Deze staat in het treinenvenster als "RE D", echter hij bestaat uit 5 Silberlingen met een BR111 achterop. Ik weet niet meer waar ik het lijstje heb gezien, maar stond "RE D" niet voor "Regional Doppelstock"?

Posted

Trein 1-209 (zo)

Deze verschijnt te vroeg, waardoor hij om 20:56 al op 608 is, terwijl hij om 20:58 langs 608 gepland is. Hij staat nu om 20:57 voor sein 240 te wachten, terwijl hij pas om 21:01 op 097 verwacht is.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.