Jump to content

Kan het programma niet updaten

Recommended Posts

Posted

Na een nieuwe computer te hebben gekocht en Post T Arnhem 1965 d.m.v.mijn DVD backup (versie 1.4.2. 9505) op mijn nieuwe computer te hebben gezet blijkt dat er geen update binnenkomt. In het startschermgedeelte "nieuws" verschijnt steeds weer een rood driehoekje met daarin een zwart uitroepteken. Houdt ik mijn cursor boven het rode driehoekje krijg ik de voor mij onbegrijpelijke tooltip: "De index valt buiten bereik. Deze mag niet negatief zijn en moet kleiner zijn dan de grootte van de verzameling. Parameternaam: index." Ik vraag mij af wat er aan de hand is en hoe krijg ik de update binnen als dit niet automatisch gebeurd. Ter informatie, ik start het programma op in de administrator mode.

Posted

Met welke windows werk je?? W7 of W8??

Heb je het programma ook geinstalleerd als administrator?? Is je Microsoft .net up-to-date??

Posted

Misschien kun je de update ook handmatig starten.

Ga naar de map waar post T arnhem 1965 is geïnstalleerd en start "update.exe" door er op te dubbelklikken.

Groetjes,

Leo

Posted

@PeteEHAM: Ik werk nog steeds met Windows 7. Post T Arnhem 1965 is tevens geïnstalleerd als administrator. Microsoft.net heb ik vandaag (nog eens) gedownload en geïnstalleerd, dus voor zover ik weet is dat up-to-date.

@Hobbyman: Er is (bij mij) in de map Post T Arnhem 1965 geen update.exe bestand aanwezig.

Bij Kleinstadt (een demo) functioneert het startschermgedeelte "nieuws" wel naar behoren. Ik denk dat de problemen met Post T Arnhem 1965 te maken hebben dat de software nu op de nieuwe computer staat en dat er daarom wat aan de hand is met de registratie herkenning. En verder, in mijn webshop account staat netjes dat ik het programma op zondag 22 maart 2009 heb gekocht maar in de regel Registratiecode staat mijn registratiecode niet vermeld. Om wat meer te testen heb ik inmiddels ook de Post T Arnhem 1965 DEMO gedownload en geïnstalleerd. De DEMO heeft precies de zelfde problemen met het startschermgedeelte "nieuws".

Het probleem dat ik niet kan updaten is niet opgelost en ik vrees dat ik dat niet zelf kan oplossen.

Posted

het rode driehoekje duidt erop, dat het programma geen toegang heeft tot het internet....

Meestal vraagt windows bij de eerste start, of het programma op het internet mag gaan... dan geen "nee" zeggen... (is mijzelf ook al gebeurd)

Posted

het rode driehoekje duidt erop, dat het programma geen toegang heeft tot het internet....

Meestal vraagt windows bij de eerste start, of het programma op het internet mag gaan... dan geen "nee" zeggen... (is mijzelf ook al gebeurd)

Windows vraagt bij de eerste start aan mij nooit of Signalsoft programma's het internet op mogen. De KS DEMO mag ongevraagd wel internet op maar wat betreft Arnhem neemt Windows ongevraagd meteen het besluit dat het programma internet niet op mag. Ik weet niet hoe ik dit handmatig zou kunnen oplossen.

Posted

Als Windows meestal bij de eerste start aan de software van Signalsoft vraagt of het internet op mag gaan, waarom gebeurd dat bij mij dan nooit?

Mijn firewall instellingen zijn correct ingesteld om met de Signalsoft server te communiceren want met alle andere Signalsoft software gebeurd dat wel zonder gedonder en zonder problemen, behalve met Post T Arnhem 1965. Hoe kan dit als er iets mis zou zijn met mijn firewall instellingen? Ik ga er dus vanuit dat het communicatie probleem specifiek in de Arnhem 1965 software zelf zit, kan het programma foutloos met 64 bit Windows communiceren? Voor de zekerheid heb ik de firewall extra toestemming gegeven om inkomend en uitgaand voor Arnhem 1965 toe te staan, helaas, ook dat heeft geen resultaat. Zouden de problemen kunnen zijn ontstaan doordat het programma nu op mijn nieuwe computer staat zonder dat daarbij de registratiesleutel aanwezig is om de update naar de nieuwste versie mogelijk te maken? Inmiddels ben ik ten einde raad. Op mijn webshop account heb ik ook geen download mogelijkheden over om de laatste versie van het programma te kunnen downloaden.

Posted

Zouden de problemen kunnen zijn ontstaan doordat het programma nu op mijn nieuwe computer staat zonder dat daarbij de registratiesleutel aanwezig is om de update naar de nieuwste versie mogelijk te maken?

Dat is 100 % zeker.

Zonder de registratiesleutel, geen rechten op een update !

Groetjes,

Leo

Posted

Ik ga er dus vanuit dat het communicatie probleem specifiek in de Arnhem 1965 software zelf zit, kan het programma foutloos met 64 bit Windows communiceren?

Ik draai W7 64 bit met Arnhem 1965 zonder enkel probleem.

Zouden de problemen kunnen zijn ontstaan doordat het programma nu op mijn nieuwe computer staat zonder dat daarbij de registratiesleutel aanwezig is om de update naar de nieuwste versie mogelijk te maken?

Zoals Leo ook al aangaf: zonder registratiesleutel dus geen update!

Je zou nog een mail naar het welbekende feedback email adres kunnen sturen met je originele aankoop nota, misschien kunnen zij je registratiesleutel nog achterhalen?

Posted

voor registratiesleutels kun je gewoon in je account kijken in de webshop....

• 1 month later...
Posted

voor registratiesleutels kun je gewoon in je account kijken in de webshop....

Nee, dat is niet waar.

Omdat ik geen oplossing verwacht in deze heb ik pas na een paar maanden nog eens naar het forum gekeken, mijn negatieve verwachting is uitgekomen. In mijn webshop account sectie "Informatie bestellingen" betreffende mijn aankoop van Post T Simulatie Arnhem 1965 staat achter "Registration Code/Registrierschlüssel/Registratie Code" helemaal niets ingevuld. Dat was zo en dat is nog steeds zo. Ben ik de enige klant die zo behandeld wordt?

Groeten Emile.

Posted

Je zou nog een mail naar het welbekende feedback email adres kunnen sturen met je originele aankoop nota, misschien kunnen zij je registratiesleutel nog achterhalen?

:)

Posted

Na aanschaf van Post T simulaties blijven de "registratie code" en de "download" een jaar lang beschikbaar.

Aangezien je het in 2009 hebt aangeschaft, zal je die gegevens dus ook niet meer terugvinden.

Dus inderdaad zoals Pete aangeeft, eventueel een e-mail sturen naar feedback email adres zoals vermeld in de handleiding van Post T Arnhem samen met de aankoopnota

De registratiecode op zich zou je niet meer nodig hebben, als je de licentiesleutel nog hebt.

Iets zegt me dat je die licentiesleutel toendertijd niet bewaard hebt. Altijd doen!!

Voor verder contact m.b.t. je probleem kan je ook de informatie op deze pagina volgen : Registratie codes en licentie sleutels .

Wat betreft Microsoft .Net : de simulatie maakt als ik me niet al te lelijk vergis gebruik van "Microsoft .Net 2.0" (Microsoft .NET Framework 2.0 Redistributable (x86) )

Dit wordt normaliter mee geïnstalleerd indien niet aanwezig op de computer.

Ter verduidelijking: er bestaan meerdere versies van het "Microsoft .NET Framework" welke naast elkaar geïnstalleerd kunnen zijn op één computer. Het is in ieder geval onjuist om aan te nemen dat het geïnstalleerd hebben van de hoogste/laatste versie van dit Framework volstaat.

Update.exe moet op de computer staan. In de map <drive>:\Program Files (x86)\Signalsoft\Post T Arnhem 1965 wel te verstaan

Dit bestand is minimaal nodig om updates op te halen.

Tot slot. Twee maanden niks zeggen of melden en afwachten of er vanzelf wat gebeurd is natuurlijk geen eerlijke houding.

Laat even weten wat je er allemaal tot dusver aan hebt proberen te doen, want laten we wel wezen: in het verleden zijn er meer mensen geweest die op ongelukkig wijze hun software (deels) kwijt waren geraakt, en die zijn allemaal weer op weg geholpen.

Posted

Emil, na wat zoeken heb ik je in de shop gevonden en je een extra registreersleuteltje gegeven. Zie account in shop.

Denk eraan, de sleutel moet je zelf naast het .exe kopieren. Arnhem heeft nog de "oude" methode.

Hoop dat dat helpt.

Graag programma, sleutels keurig opslaan...