Jump to content

Uitrijden

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Vandaag weer eens Arnhem opgestart op een Maandag, om 00.01 uur. Dan komt de 11227 vanuit Wolfheze met de status "Uitrijden" in het treinenoverzicht. De handleiding zegt:

Uitrijden: De elektrische trein heeft geen bovenleidingsspanning of is zonder tractie door een storing.

Als de trein geen spanning heeft, of een storing heeft, zal die dat toch wel melden? Ik krijg echter geen telefoontje of niks.

Dit heb ik ook al eens eerder meegemaakt met een trein richting Elst. Deze ging met deze status naar Elst, en verdween ook met die status van het tableau af.

Wat is nu eigenlijk de bedoeling met die status "Uitrijden", want ik kan er geen touw aan vast knopen.

Voor de geïnteresseerde, ik heb een .sim bestandje.

Posted

het kan inderdaad zijn, dat de mcn geen tractie heeft.

enne... melden is leuk, maar tijdens het rijden is lastig telefoneren in 1965!

kortom: een mcn houdt de zaak zoveel mogelijk aan 't rijden...

als ie voor 't sein tot stilstand komt zal ie zich melden.

Posted

Oke, nouja, ik had 'm al veilig gezet naar Ah-berg en hij reed daarna gewoon door...

Rare loks, die 2400'n :D

Posted

Hier is een screenshot ervan:

ScreenShot023.jpg

• 3 weeks later...
Posted

"Rare loks"? Nee, zware loks. :) Ik noem dat uitrijden maar "Russisch rollette". Je weet niet tot hoever hij uitrolt, het kan goed aflopen, of hij kan alles voor onbepaalde tijd blokkeren.

Posted

Ik heb dit ook bij andere simulaties gezien. Doen soms ook dieseltreinen. In Hengelo meldt de machinist dan dat hij 'gewoon' zijn trein bedient. Het is daarentegen wel te zien hoe zo'n trein met ± 20 km/h een paar kilometer voort gaat.

Posted

mmm........ ik geloof niet dat het antwoord op de vraag "waarom rijdt u niet" in samenhang met een tractiestoring heb ingebouwd. Da's een goeie om even naar te kijken.