Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik speel de simulatie na op dinsdag 4 mei vanaf 00.00 uur. Tot trein 4076 gaat alles goed. Daarna meldt trein 4076 zich. (drgl geeft overigens aan dat deze trein alleen op zondag rijdt?) Maar goed plek zat. Alleen is spoor 23 bezet door de 5546 uit Wolfheze. Spoor 24 is echter lang genoeg voor de 4076, dus geen probleem. Loc's koppelen af en rijden via 25 om naar 5, vervolgens met geel knipper terug naar 24. Daar begint de ellende. Kennelijk is de trein niet ver genoeg 24 opgereden want de loc's komen tot stilstand op de wissels ( volgens het gele lampje) :angry: Geen beweging meer in te krijgen. Machinist neemt de telefoon niet op, alle opdrachten komen of niet aan of worden gelijk in de vuilnisbak gekiepert, of de machinist is koffie gaan drinken. In ieder geval een mooi geval van waaardeloos. Spoor 23 is nu ook niet meer te gebruiken. Kortom een restart van de simulatie. Nu 5546 naar 24 geleid en de 4076 naar 23. Om een lang verhaal kort te maken, zelfde gelazer. Heb in arren moede 4076 maar binnengehaald op 10, mcn eraf gehaald en verder gespeeld. Zie ik iets over het hoofd ?

Ik speel in de eenvoudige modus.

• 4 weeks later...
Posted

nee, je ziet niets over het hoofd. Er zit een bug in de "fuzzy" logic rondom goederentreinen die kopmaken op spoor 24 en dan net niet ver genoeg doorrijden. Makkelijk gezegd, de mcn was net een beetje te dom gehouden.

Dit is in de update opgelost.

• 4 months later...
Posted

Het gebeurd bij meer treinen, en alleen op 23 en 24, en met treinen met 2 locs.

Zorgen dat de machinist jou moet bellen helpt ook niet altijd.

Ik heb 2 oplossingen: Ik trap maar één loc af, óf ik splits de trein onder de kap (op 4, 5 of 6).

Deze werken wel allebei!

Posted

In de opties voor gevorderden aanvinken dat rangeeropdrachten ook in de wissels kunnen worden uitgevoerd maakt het spel veel aantrekkelijker en dan koppelen de locs van 4076 probleemloos aan de trein.

Die trein daarna weer weg krijgen is natuurlijk een ander verhaal.

Groetjes,

Leo

Posted

In de opties voor gevorderden aanvinken dat rangeeropdrachten ook in de wissels kunnen worden uitgevoerd maakt het spel veel aantrekkelijker en dan koppelen de locs van 4076 probleemloos aan de trein.

Die trein daarna weer weg krijgen is natuurlijk een ander verhaal.

Groetjes,

Leo

En ook dat hebben we opgelost in de komende update. De koppelende locs weten nu dat ze net niet vrij achter het sein staan. Als ze kunnen, zullen ze nu gaan doordrukken, totdat ze net achter het seintje staan. Pas dan kunnen ze normaal vertrekken.

Net als in het echt :-)

Posted

En ook dat hebben we opgelost in de komende update. De koppelende locs weten nu dat ze net niet vrij achter het sein staan. Als ze kunnen, zullen ze nu gaan doordrukken, totdat ze net achter het seintje staan. Pas dan kunnen ze normaal vertrekken.

Net als in het echt :-)

Dat is schitterend.

Want als het gebeurt aan de oostzijde van Ah berg dan kun je de trein wel weer laten vertrekken.

Maar als je dat aan de westzijde van AH berg overkomt, dan krijg je de trein nooit meer in beweging.

Groetjes,

Leo

Posted

Dat is schitterend.

Want als het gebeurt aan de oostzijde van Ah berg dan kun je de trein wel weer laten vertrekken.

Maar als je dat aan de westzijde van AH berg overkomt, dan krijg je de trein nooit meer in beweging.

Groetjes,

Leo

Dat was een van de redenen om de "kruipen achter het sein" in te bouwen. Was een hele klus, maar wel de moeite waard.

Het zal WEL fout gaan, als de trein zowel met de loccen aan de voorkant als met de wagens aan de achterkant beide in de wissels staan. Dat kunnen we niet bewegen. hoofdzakelijke reden is dat het communicatiesysteem het niet kan "vertellen"...

• 6 months later...
Posted

Ik heb nu versie 1.8.0.10102, en daar komt ook bij mij dit probleem voor. Trein 4076 uit Velp komt binnen op spoor 23, ontkoppelt in loc>4076 en 4076w, loc>4076 loopt om via spoor 51 en spoor 24 naar spoor 5A. Daar keert hij en rijdt op zicht naar spoor 23 toe, maar houdt vervolgens wissel 97 bezet en wil niet koppelen met 4076w.

Posted

zet maar de optie aan "mcn kan rang opdracht ook in de wissels uitvoeren". Dan drukt de mcn met de rgr de trein achter het sein.