Jump to content

1465, 4734 en 11868

Recommended Posts

Posted

Dag allen,

Met bovengenoemde treinen ondervind ik problemen. Om die problemen even te benoemen:

1465:

Dit geldt alleen voor de zaterdag. Op zaterdag zijn er twee treinen met het treinnummer 1465 in de dienstregeling belandt. De eerste is de reguliere, doordeweekse 1465, welke uit Elst komt en van 08:49 tot 08:53 op spoor 3 halteert. De andere is de zondagse 1465. Deze komt om 07:37 als 1411 uit Wolfheze en moet daarna naar spoor 26, waar deze omnummert tot 1465, welke gepland staat om om 08:53 van spoor 8 te vertrekken. Twee treinen met hetzelfde treinnummer lijkt me niet te kunnen. Zelf heb ik dit opgelost door de 1411 te 'hernummeren' tot de samenstelling (Mat '46 (2+2)) en 'em daarna via spoor 5a naar Tc2 te sturen.

4734:

Een goederenbak welke volgens dienstregeling op dinsdag t/m vrijdag om 12:45 aankomt uit Elst. Na omlopen zou de loc aan de andere zijde weer moeten aankoppelen om daarna om 13:48 richting Wolfheze te vertrekken. Afkoppelen, omlopen en koppelen gaat prima (de loc staat overal vrij). Echter stopt de trein op spoor 23 niet tot 13:48, maar wordt in het treinenoverzicht vermeld dat deze trein tot 21:48 blijft staan op spoor 23. Als ik rond 13:48 een rijweg s 30 -> rsp Utrecht instel blijft die trein staan, waarschijnlijk de vertrektijd van 21:48 afwachtende. In die trein is geen beweging meer te krijgen.

11868:

Een trein welke standaard op zaterdag en zondag rijdt (en eventueel facultief). De zaterdagse trein komt met een samenstelling Loc 600+rijtuigen Mat '24+Eloc 1100 van Tc1 (en kan derhalve nooit de geplande vertrektijd van 13:35 halen, maar dat terzijde). De samenstelling is echter zo dat Loc 600+rijtuigen Mat '24 uiteindelijk gereed komen te staan als 11868 richting Wolfheze, en de Eloc 1100 zich hernummerd tot Rangloc>11868 en terug naar Tc2 wil. Volgens mij zou het correct moeten zijn dat de samenstelling vanaf Tc1 andersom moet (Eloc 1100+rijtuigen Mat '24+Loc 600), waardoor de Hippel het zaakje vanaf Arnhem-Westzijde onder de kap kan brengen en de Eloc 1100 voorop loopt richting Wolfheze. Ik kan natuurlijk de 11868 met de Loc 600 voorop richting Wolfheze laten lopen, maar dat sukkelt met een gangetje van 30 km/h in westelijke richting, dus houdt het baanvak veel te lang bezet (daar wordt de machinist van daarna volgende stopper (1326) naar Wolfheze niet vrolijk van.

• 4 weeks later...
Posted

mmm... dat klinkt als een paar ordinaire data foutjes in de dienstregeling.

Na de update in het nieuwe jaar: zitten die er nog steeds in? (er is een hoop veranderd)

indien ja: laat het even weten.

Posted

mmm... dat klinkt als een paar ordinaire data foutjes in de dienstregeling.

Na de update in het nieuwe jaar: zitten die er nog steeds in? (er is een hoop veranderd)

indien ja: laat het even weten.

Ik zal eens even een simulatie starten om dat te bekijken, zal 't hier laten weten als ze er nog in zitten.

Posted

Na de update van januari 2010 was ik nog niet in de gelegenheid om de database te converteren.

Nu ik dat vandaag wel gedaan heb, kan ik bevestigen dat bovengenoemde foutjes in de database op de juiste wijze gecorrigeerd zijn.

Bij de update is echter geen nieuwe sporenstaat gevoegd en dus worden een paar dingen niet zichtbaar voor de spelers:

In afwijking van de sporenstaat zal trein 4017 na aankomst netjes worden gesplitst in 4017Aw en 4017B.

Trein 4017B zal om 00:50 naar Ahg kunnen vertrekken.

Er komt een extra loc van TC1 die moet koppelen met 4017Aw en om 00:51 kan vertrekken naar Wf.

Op ZO is het de bedoeling dat trein 4017 uit Est (Ah door 01:50)in zijn geheel doorrijdt naar Ahg.

Ik zal de komende dagen eens kijken of ik een compleet overzicht van de noodzakelijke wijzigingen van de sporenstaat kan maken. Of is er een mogelijkheid om alleen een update van de sporenstaat uit te brengen ?

Groetjes,

Leo

Posted

Hallo Leo,

bedankt voor de wijzigingen! De sporenstaat-uitdraai komt DIREKT uit de database. (daar heb ik een speciale tool voor). Dus uit de database komt direkt de pdf.

Als de data correct is, wordt het zo direkt uitgeprint.

Als ik het bestand terug heb, zal ik de sporenstaat uitbrengen als pdf en direkt een update ter beschikking stellen.

(ik ben heel druk met Hengelo debuggen... we zijn er bijna!)

Posted

Dat is goed nieuws.

We zijn zeer benieuwd naar het resultaat, ook van hengelo !

Posted

@Hobbyman: Bedankt dat je 't nagekeken hebt, ik heb de genoemde fouten (groot woord, onregelmatigheden maken het leven van een trdl er ook weer wat afwisselender op :D ) inderdaad niet meer kunnen reproduceren na de update.

Posted

Ja, dat is voor mij ook de uitdaging.

Als de basis in orde is, ga ik de regelaars voor de vertragingen en storingen langzaam verder opendraaien, zodat je echt problemen moet oplossen. En beslissingen nemen is ook niet altijd gemakkelijk !

Moet die zware ertstrein op tijd de grens over of moeten de reeds vertraagde 1300 en 3700 eerst vertrekken?

Dat maakt de simulatie zeer afwisselend en aantrekkelijk om niet te zeggen verslavend.

Groetjes,

Leo

Posted

Ja, dat is voor mij ook de uitdaging.

Als de basis in orde is, ga ik de regelaars voor de vertragingen en storingen langzaam verder opendraaien, zodat je echt problemen moet oplossen. En beslissingen nemen is ook niet altijd gemakkelijk !

Moet die zware ertstrein op tijd de grens over of moeten de reeds vertraagde 1300 en 3700 eerst vertrekken?

Dat maakt de simulatie zeer afwisselend en aantrekkelijk om niet te zeggen verslavend.

Ik houd meestal vast aan de regel 'personen voor goederen' (was volgens mij standaard anno '65). Overdag (5:00 - 24:00) is het personenvervoer de basis, en daar probeer ik het goederenvervoer tussendoor te vlechten. Op een gegeven moment ken je de dienstregeling van de personentreinen wel zodanig dat je weet waar 'gaten' zijn die eventueel door een goederenpad kunnen worden ingevuld. Eventueel verandert er het een en ander doordat er treinen vertraagd zijn, dat opent weer de mogelijkheid om een goederenpad in te leggen op een tijdstip dat er normaal een personentrein rijdt.

Enige mogelijkheid waarin ik een personentrein een minuutje vertraging wil meegeven is als er net een zware goederenbak uit Elst/Wolfheze komt en zonder stop naar Arnhem Goederen, Velp of Zevenaar moet, dan heb ik liever dat die zware goederentrein in één keer kan doorrollen, en de achteroplopende stoptrein een beetje vertraging krijgt, dan dat ik de goederentrein voor de rooie laat lopen, en het bij het aanzetten van die trein vervolgens erg lang duurt voordat het baanvak Ah-Ahp weer vrij is.