Jump to content

Trein 4158

Recommended Posts

Posted

Trein 4158 (Vp-Wf, Ahp 2349-0016uur) kwam met enige vertraging uit Vp, zodat de trein pas na 0000uur op het tableau verscheen. Te Ah leidde ik de trein over de sporen 10 en 30. Op spoor 30 ging de trein staan wachten tot 2349uur, bijna 24 uur dus! Dit was in het treinenoverzicht zichtbaar. Heeft mogelijk iets met het verspringen van de datum vandoen, maar het is wel lastig dat je een spoor 24 uur kwijt bent (en gelukkig was het "maar" spoor 30).

Posted

Trein 4158 (Vp-Wf, Ahp 2349-0016uur) kwam met enige vertraging uit Vp, zodat de trein pas na 0000uur op het tableau verscheen. Te Ah leidde ik de trein over de sporen 10 en 30. Op spoor 30 ging de trein staan wachten tot 2349uur, bijna 24 uur dus! Dit was in het treinenoverzicht zichtbaar. Heeft mogelijk iets met het verspringen van de datum vandoen, maar het is wel lastig dat je een spoor 24 uur kwijt bent (en gelukkig was het "maar" spoor 30).

Da's een leuke bug natuurlijk. Ik geloof dat we dat niet afgevangen hebben.

Zijn nieuwe vertrektijd wordt gezet op de dag dat ie aan zijn dienstregelingsstop tot stilstand komt. en dat is dan dus 23.49 als vertrektijd.

Moet ik 's even kijken hoe we dat kunnen afvangen.

Posted

Mijn eerste conclusie is dat dit dezelfde bug is die ik al gemeld heb met mP 4658.

Er is primair dus geen relatie met het verspringen van de datum.

Voor trein 4158 vermeldt de database:

Arnhem-berg,23,00:00,00:16,Arnhem-Velperpoort,1,--:--,23:49

We zien dus dat de trein de doorrijtijd van Ahp krijgt toebedeeld als vertrektijd.

Dat wordt veroorzaakt door dat de trein op een afwijkend spoor wordt binnen genomen.

Interessant is dat de fout alleen voorkomt bij goederentreinen die binnenlopen op Ah-berg.

Personentreinen op Ah-kap hebben geen last van deze bug en kunnen prima overweg met een spoorafwijking.

En als ik mij dat goed herinner, dan krijgt een goederentrein in Ah-kap bij een spoorafwijking (mP, niet op spoor 9)ook de verkeerde vertrektijd mee.

@Rudolph: Kun je die situatie nog een keer spelen ?

Als je de trein dan wel laat binnenlopen op spoor 23, zul je zien dat de trein de juiste vertrektijd krijgt toebedeeld !

Groetjes,

Leo