Jump to content

Het kruis zit vast

Recommended Posts

Posted

Nadat ik loc>764 naar spoor 4 heb gestuurd om te koppelen, blijven er een aantal wissels vastliggen. Ik heb de knop van sein 84 op tijd omhooggedraaid. Ik speel dit met 100% extra treinen, 15% vertraging en een beetje wissels smeren (alhoewel ik deze jongens nog niet gehoord heb). Waarom blijven deze wissels vastliggen? Moet ik alvast bussen gaan regelen?

kruisvast.jpg

Posted

Nadat ik loc>764 naar spoor 4 heb gestuurd om te koppelen, blijven er een aantal wissels vastliggen. Ik heb de knop van sein 84 op tijd omhooggedraaid. Ik speel dit met 100% extra treinen, 15% vertraging en een beetje wissels smeren (alhoewel ik deze jongens nog niet gehoord heb). Waarom blijven deze wissels vastliggen? Moet ik alvast bussen gaan regelen?

Tenzij je de kan op 'defekten en storingen' ook aan hebt staan, is dit inderdaad een vreemde.

Als er sprake is van een defekt dan zou of :

1) de wissels inderdaad nog door een fout in het systeem vergrendeld zijn, mogelijk te verhelpen met nogmaals rijweg in te leggen en weer op te heffen

2) de vaantjes zijn blijven hangen, dubbel klikken op de wissels op het paneel, om de vaantjes los te rammelen

Enige wat ik niet begrijp is je opmerking 'Ik heb de knop van sein 84 op tijd omhooggedraaid'? Bedoel je hiermee dat je knop weer in de normale stand (dus van beneden naar horizontaal) hebt gedraaid, direkt nadat de loc sein 84 gepasseerd had?

In principe hoef je de knop niet meteen terug te draaien nadat de loc het sein heeft afgereden.

Edit:

Oeps. Ik moet handleiding beter lezen. Ik kwam een post van je tegen, welke me wakker schudde.

In 1965 werden ROZ rijwegen niet automatisch afgereden en diende je de knop dus op tijd terug te draaien. Deed je dat niet, dan werd de rijweg pas vrijgegeven na 120 seconden (lange herroeptijd), alsof er een rijweg herroepen werd.

Neem aan dat je die optie dus aan hebt staan.

Posted

Ik gebruik inderdaad de optie dat je het sein in de gaten moet houden, als je geel-knipper instelt. Maar als ik dat te laat gedaan zou hebben, dan zouden alle wissels tussen sein 84 en spoor 4 vast moeten liggen, voor maximaal 2 minuten. Dit duurt al 5 minuten.

Ik ga wel even met wisselvaantjes rammelen en een rijweg van 84 naar sp4 leggen, om te zien of het verholpen kan worden.

Edit: Hoera! Het heeft me wel 50 gulden gekost, maar de boel rijdt weer! :) Watnou vertraging instellen? Die maak ik zelf wel! :P

Posted

Ik gebruik inderdaad de optie dat je het sein in de gaten moet houden, als je geel-knipper instelt. Maar als ik dat te laat gedaan zou hebben, dan zouden alle wissels tussen sein 84 en spoor 4 vast moeten liggen, voor maximaal 2 minuten. Dit duurt al 5 minuten.

Dat alle wissels in dat geval vast hadden moeten blijven liggen kan ik alleen maar met je eens zijn.

En dan zou het inderdaad ook nog eens maximaal 2 minuten moeten duren.

Edit: Hoera! Het heeft me wel 50 gulden gekost, maar de boel rijdt weer! :) Watnou vertraging instellen? Die maak ik zelf wel! :P

Is nog altijd minder dan het inhuren van bussen incl personeel :)

[ Zelf hecht ik eerlijk gezegd niet zo veel waarde aan de salarisstrook van de sim. Sommige handelingen moet je zo nu en dan uitvoeren om de boel los te krijgen, zeker in het geval van (ver)storingen]