Jump to content

66025 vertrekt niet

Recommended Posts

Posted

Rond een uur of 10 in de avond was er een inval vanuit Zevenaar van een viertal extra Rheingold Expressen. Ik heb er drie weggekregen, alleen de 66025, die ik op spoor 8 liet binnenkomen, wil al minstens een half uur niet vertrekken. Hij is te lang (232m) voor het spoor (210m), maar wat maakt dat uit? Bij superlange goederentreinen die je vanaf het oosten op spoor 5 laat binnenkomen, maakt het ook niet uit of ze nog met hun staart op Oostzijde staan. Ze rijden bij groen/geel sein gewoon weer verder.

66025.jpg

Ik heb de nu ingestelde rijweg al eens herroepen, en toen ging de machinist bellen dat hij al zoveel minuten voor rood stond. OK, goed, dan krijg je groen, maar dan moet je wel beloven braaf te zijn en te gaan rijden. Dat doet hij al een half uur niet.

Zou het zin hebben om Tc2 om een locje te vragen, deze vanaf de westkant aan 66025 te koppelen, en vervolgens de trein naar Berg/Tractie te slepen, of werkt dit niet?

Edit: Het wegslepen naar tractie is succesvol verlopen, maar ik heb nog steeds geen idee waarom 66025 niet zelf ging rijden.

Posted

Edit: ... ik heb nog steeds geen idee waarom 66025 niet zelf ging rijden.

Ik heb dit niet kunnen naspelen met je extra trein, omdat dergelijke treinen door de sim gegeneerd worden.

Echter, hetzelfde effect is na te bootsen door een planmatige Rheingold op spoor 8 binnen te nemen, en ja, dan heb je hetzelfde effect

(heb er wel even de rangeeropdrachten vanaf moeten halen, maar a la)

Het probleem is dat de trein een geplande stop heeft te Arnhem. Doordat de trein te lang is voor spoor 8, kan hij deze niet maken.

Hij blijft dus voor het sein 136 staan, maar zal niet verder rijden, want hij heeft zijn geplande stop niet kunnen maken. Immers zijn staart met passagiers hangt nog in de wissels. "o‐[ Gestopt" is dan de getoonde status in het treinen overzicht. De trein wil dus nog verder om geheel langs het perron te komen, wat nooit zal lukken op sp8

Noot: bij Hengelo zal de mcn/conducteur de passagiers naar voren laten lopen. Duurt de stop wat langer, maar de boel hangt niet.

In Arnhem zit deze functionaliteit niet, en heb je je als tdrl dus goed in de nesten gewerkt.

Geen bug, maar een beperking in Ah, zullen we maar zeggen