Jump to content

Richting wijzigen spoor 934

Recommended Posts

Posted

Ik heb een beetje een vreemd probleem, of snap het gewoon niet, dat kan natuurlijk ook. Op het nord-gleis staat het richtingslampje rood richting mijn paneel. Er is echter geen trein op dit spoor aanwezig, dus het zou wit moeten zijn toch? Gek genoeg staat sein 934 op groen richting Rottendorf, dat zou dus rood moeten zijn (richting staat tenslotte naar mij toe). En als laatste kan ik dus ook geen routes zetten vanaf 933 en 935, beide seinen proberen een route te zetten, maar na een seconden of 5 vallen ze weer af. 

Als er een trein uit rottendorf komt dan blijft deze ook hangen, dwz alleen het allereerste bezetspoor lampje gaat rood branden, maar er is geen route gezet naar 933 door Rottendorf en de trein kan dus ook niet verder rijden. 

Doe ik iets fout, of is er een bug tussendoor geslopen?

north line.jpg

Posted

Ik heb zelf ook een gelijksoortige "deadlock" situatie meegemaakt, en kwam daar toen eerlijk gezegd ook niet uit. (was een iets andere situatie).

Feit is dat het hoofdstukje "Erlaubnis" van toepassing is van spoor 932 tot en met 339. Vanwege wissel 88 denk ik zo.

De Erlaubnis wordt vanuit NWH pas vergrendeld (rode pijl) zodra de seinautomaat  349 ri Rottendorf aangestoten wordt (of als je zelf de rijweg vanaf dat sein instelt)

De situatie is te herstellen door sein 349 met HaGT naar Stop te zetten, ook als deze reeds Stop toont. Vervolgens FHTG + sein 934 drukken.
Dat sein valt dan weer terug op Stop, en naar mijn idee is het baanvak dan vrijgegeven voor verkeer vanuit Rottendorf.

Neemt niet weg dat ook ik het vreemd vind dat een bloksein op de vrije baan "groen" toont terwijl de rijrichting in tegengestelde richting is vastgelegd.
Dus durf stiekem ook het woord "bug" in de mond te nemen

Posted

Hmm, helaas jouw oplossing werkt niet. Ik heb het ook al geprobeerd met FHTE en FRTG in de gedachte dat er inderdaad misschien iets mis gegaan was met een route die achter wissel 88 was blijven hangen. 

Posted

Ik bedoelde natuurlijk FHTG + seinknop 936 om het bloksein te herroepen.
Maar ik denk dat als ik het zo lees er echt een soort kip-ei probleem ontstaan is.
Heb je toevallig een sim bestandje ter repro?

Posted

Hmm, het was bij jou bij nader inzien toch sein 934 dat nog steeds Groen stond.

Dat was nog wel makkelijk te verhelpen door het sein met HaGT te bedienen.

Maar daarmee hield het wel op.

Wat zo vreemd is dat op het moment dat Trdl Rottendorf dan toestemming heeft om een trein te sturen, het bloksein 935 wel op Groen springt, maar dat bloksein 933 op Rood blijft hangen.

Het meest frustrerende in deze is dat Fahstrassefestlegemelder bij sein 933 wel oplicht. Dus de rijweg richting NHW wordt wel vastgelegd, maar ergens hangt het.

En waarop? Dat is de grote vraag.

Wat me verder vreselijk onduidelijk is, is of en hoe de blokseinen zijn te beinvloeden. Op Rood stellen is nog het eenvoudigst, maar dan.

Waar zijn de BlEspT, de BlGrT en de BlSpT voor de bedoeld bij SPDrS600. Heb ze allemaal ingedrukt, maar ik zie niks gebeuren.

Een Ersatzsignal geven krijg ik daar ook niet voor elkaar. Niet dat dat laatste wat zou helpen, want de treinen komen niet eens weg uit ROttendorf.

Maar hopen dat de mensen die er echt verstand hebben, hier iets kunnen verduidelijken

Posted

Is het niet toevallig een opgeslagen spelbestand die je opnieuw opstart??

Heb zo'n probleem nl gehad met Fulda. Sim opgeslagen en een dag later opgestart, dat schijnt nog steeds probleempjes te geven........

Posted

TjoeTjoe, is het handig als ik het bestand op het engelse of duitse gedeelte plaats, of wordt het zo ook gevonden?

Peteeham, ik heb geen idee. Stom genoeg kwam ik er pas achter dat het niet goed ging toen mij een trein werd aangeboden die ik dus wel kon accepteren, maar waar ik dus geen route voor kon zetten. (of beter, Rottendorf kon geen route zetten)

Posted
31 minuten geleden zei broodje:

TjoeTjoe, is het handig als ik het bestand op het engelse of duitse gedeelte plaats, of wordt het zo ook gevonden?

Ja doe maar. Afhankelijk van je talenknobbel in het Engelse of Duitse deel.

Posted
19 uur geleden zei TjoeTjoe:

Ja doe maar. Afhankelijk van je talenknobbel in het Engelse of Duitse deel.

Even voor je gedaan :)

Posted

Bedankt, ik had gister een wat drukke dag, dus was er niet meer aan toegekomen.

• 3 weeks later...
Posted

Hmmm.....

Ik had vandaag precies hetzelfde probleem..... Gestart vanaf een save..... Op het moment van opslaan waren er geen treinen aangekondigd of onderweg van/naar het spoor.....

Heb eventueel nog een save....

Posted

Er is een oplossing zonder een save te hoeven zoeken: 

Oftewel, Trein langs sein 24NI praten en daarna middels met het Ersatzsignal de trein langs sein 933 en 935 loodsen. Wel jammer dat deze bug er nog is, terwijl de oorzaak bekend is :(.  

Posted

Bedankt,

Dat heb ik gelezen, echter gaat het daar om een saved game, gesaved toen een trein zich aangemeld (en geaccepteerd) was, danwel er een route van/naar het nordgleis was ingesteld. Bij mij echter had ik een saved game ZONDER dat er een trein van/naar nordgleis ging, of aangemeld en geaccepteerd was......

Maar inderdaad vervelend dat deze bug er in zit, het is lastig maar niet anders voorlopig. Het is bij mij in ieder geval geen showstopper.... Denk dat ik nog meer achter Wurzburg zit dan welke andere simulatie dan ook......................... Ik zal de oplossing in ieder geval proberen!

Posted

Oh Würzburg is voor mij de meest stabiele release van Signalsoft tot nu toe. Zowel in de dienstregeling als in de sim zitten er geen dusdanige fouten dat je opnieuw moet beginnen. Wat dat aangaat is  Wurzburg met gemak mijn favoriete seinhuis op dit moment. Ik heb simsig sinds release niet meer aangeraakt en dat is na meer dan 15 jaar toch wel een prestatie ;).

Posted
vor einer Stunde schrieb broodje:

Oh Würzburg is voor mij de meest stabiele release van Signalsoft tot nu toe. Zowel in de dienstregeling als in de sim zitten er geen dusdanige fouten dat je opnieuw moet beginnen.

Dan zou het kunnen dat Karlsruhe Hbf ook de juiste seinhuis is for jou. Echter is er weinig goederenverkeer.

Posted
2 hours ago, Helmut said:

Dan zou het kunnen dat Karlsruhe Hbf ook de juiste seinhuis is for jou. Echter is er weinig goederenverkeer.

Laat ik die nu ook in bezit hebben ;). Ook erg leuk, maar op een of andere wijzer makkelijker dan Wurzburg door de wat meer voorspelbare dienstregeling.

Posted
18 uur geleden zei broodje:

Laat ik die nu ook in bezit hebben ;). Ook erg leuk, maar op een of andere wijzer makkelijker dan Wurzburg door de wat meer voorspelbare dienstregeling.

Ja, dat vindt ik nou ook...... Karlsruhe Hbf is best leuk, maar lang niet zo voorspelbaar als Wurzburg, zeker als je iedere x een andere dag/tijdstip uitkiest om te beginnen....

Simsig is ook een mooie simulatie (heb ik ook heel wat van) maar favoriet is toch echt wel Wurzburg op dit moment, gevolgd door Fulda.